好美的一首歌

SZA鼓勵大家放下過去的傷心事

正面看待未來、把握當下

新的一年,一定會更好的

 

 

 

 

 

SZA - Good Days 中英歌詞

 

Good day in my mind, safe to take a step out

腦海裡晴空萬里,我放膽嘗試

Get some air now, let yo edge out

深呼吸,踏出舒適圈

Too soon, I spoke

但我又怕我太逼迫自己(P.S.不太確定這句的意思)

You be heavy in my mind, can you get the heck out?

你盤旋在我腦海裡,可否請你離開?

I need rest now, got me bummed out

我想要平靜,別再打擾我

You so, you so, you

你啊,你啊,你啊

Baby, baby, babe

親愛的

I've been on my empty mind shit

我只想要平靜的思緒

 

I try to keep from losin' the rest of me

試著不再流失自我

I worry that I wasted the best of me on you, babe

我不想將自己最好的年華浪費在你身上

You don't care

反正你也不屑一顧

Said, "Not tryna be a nuisance, this is urgent"

我不想惹人厭,只想趕快處理好這段感情

Tryna make sense of loose change

試著從我們少得可憐的溝通中理出頭緒

Got me a war in my mind

你害我腦海一片混亂

Gotta let go of weight, can't keep what's holdin' me

我要放下這個重擔,放下拖累我的人事物

Choose to watch while the world break up in front of me

在世界分崩離析時,選擇袖手旁觀

 

All the while, I'll await my armored fate with a smile

雖然我總笑看命運,隨遇而安

I still wanna try, still believe in

但我還是會努力相信

Good days, good days, always

美好的未來

Always inside (Always in my mind, always in my mind, mind)

腦海裡

Good day living in my mind

總是晴空萬里

 

Tell me I'm not my fears, my limitations

請告訴我,我不會被我的恐懼和框架定義

I disappear if you let me

若可以的話,我想就這樣消失

Feelin' like, yeah (On your own)

想獨自一人

Feelin' like Jericho

感受安全感崩潰一地

Feelin' like Job when he lost his shit

感受失去一切的感覺

Gotta hold my own, my cross to bear alone, I

但我還是會抓住自己,獨自扛起重擔

Ooh, played and dipped, way to kill the mood

被玩弄、被拋棄,心情一團糟

Know you like that shit

你就是這麼糟的人

Can't groove it, ba-baby

無法再和你有來往

Heavy on my empty mind shit

我要好好平靜我的思緒

 

I gotta keep from losin' the rest of me (Rest of me)

試著不再流失自我

Still worry that I wasted the best of me on you, babe

我不想將自己最好的年華浪費在你身上

You don't care

反正你也不屑一顧

Said, "Not tryna be a nuisance, this is urgent" (It's urgent)

我不想惹人厭,只想趕快處理好這段感情

Tryna make sense of loose change

試著從我們少得可憐的溝通中理出頭緒

Got me a war in my mind

你害我腦海一片混亂

Gotta let go of weight, can't keep what's holdin' me

我要放下這個重擔,放下拖累我的人事物

Choose to watch while the world break up in front of me

在世界分崩離析時,選擇袖手旁觀

 

All the while, I'll await my armored fate with a smile

雖然我總笑看命運,隨遇而安

I still wanna try, still believe in

但我還是會努力相信

Good days, good days, always (Good days on my mind, good days on my mind)

美好的未來

Sunny inside (Always in my mind, always in my mind, mind)

腦海裡

Good day living in my mind

總是晴空萬里

 

Gotta get right

努力步上正軌

Tryna free my mind before the end of the world

在有限的時間內平靜思緒

I don't miss no ex, I don't miss no text

我一點也不想念我的前任,也沒什麼簡訊值得看

I choose not to respond

我選擇沉默以對

I don't regret, just pretend shit never happened

沒什麼好後悔的,我假裝一切都沒發生過

Half of us layin' waste to our youth, it's in the present

多數人都在浪費青春,但青春其實就在當下

(Na-na, na-na, na-na, na)

Half of us chasin' fountains of youth and it's in the present now

多數人都在追求永生,但其實青春就在當下

 

Always in my mind, always in my mind, mind

長留我心

You've been making me feel like I'm
你讓我感覺

Always in my mind, always in my mind, mind

長留我心

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 H102093 的頭像
    H102093

    Jean 療癒小站

    H102093 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()