Kacey Musgraves – Deeper Well 中英歌詞

 

My Saturn has returned

我的土星回歸了

When I turned twenty-seven

就在我27歲時

Everything started to change

一切開始改變

 

Took a long time, but I learned

花了點時間,但我終於了解

There's two kinds of people, one is a giver

世上有兩種人,一種人盡量給予付出

And one's always tryin' to take

一種人總是討取索要

All they can take

盡可能搜刮

 

So I'm sayin' goodbye to the people

所以我決定遠離那些

That I feel are real good at wastin' my time

那些浪費我時間的人

No regrets, baby, I just think that maybe

沒有遺憾,親愛的

You go your way and I'll go mine

我們只是各走各路而已

It's been a real good time

我已經忍夠久了

But you got dark energy, somethin' I can't unsee

無法再忽視你的負面能量

And I've got to take care of myself

我得照顧好自己

I found a deeper well

我的生命有更重要的意義

 

I used to wake and bake

我以前一起床就開始抽大麻

Roll out of bed, hit the gravity bong that I made

翻下床,馬上用自製的重力水菸壺

And start the day

開啟我的一天

For a while, it got me by

就這樣過一天算一天

Everything I did seemed better when I was high

抽大麻總讓我自我感覺良好

I don't know why

過得迷迷糊糊

 

So I'm gettin' rid of the habits that I feel

所以我決定遠離那些

Are real good at wastin' my time

那些浪費我時間的習慣

No regrets, baby, I just think that maybe

沒有遺憾,親愛的

It's natural when things lose their shine

對某些事情失去興趣是正常的

So other things can glow

這樣才能愛上別的事物

I've gotten older now, I know

隨著年歲漸長,我了解

How to take care of myself

該如何照顧我自己

I found a deeper well

我的生命有更重要的意義

 

When I was growing up

長大過程中

We had what we needed, shoes on our feet

日子過得還可以,腳上有鞋子穿

But the world was as flat as a plate

當時覺得世界是平的

And that's okay

但錯了沒關係

 

The things I was taught only took me so far

我過去的所學帶我走到了今天

Had to figure the rest out myself

剩下的旅途還得自己慢慢探索

And then I found

我發現

I found a deeper well

我的生命有更重要的意義

arrow
arrow

    H102093 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()