「it's nice to have a friend」的圖片搜尋結果

 

這首歌描述學生時期的戀愛、到後來真的結婚成家

(歌裡提到的rice, church bell, carry me home這些都是婚姻的習俗)

多浪漫啊!

很多人都說學生時期的戀愛不用太認真

因為最後一定不會在一起

但如果一開始就用這種態度那當然最後不會在一起囉!

每段關係都應該好好經營

最好能夠達到 Taylor 所說的 "It's nice to have a friend" 的境界

也就是對方不僅是你的戀人

還是你最好的朋友、最懂你的人、永遠支持你的人

 

 

 

 

Taylor Swift - It's nice to have a friend 中英歌詞

 

Ooh

Ooh

School bell rings, walk me home

下課鐘響,你陪我走回家

Sidewalk chalk covered in snow

馬路上的塗鴉都蓋滿了雪

Lost my gloves, you give me one

我的手套不見了,你給我一隻你的

"Wanna hang out?" Yeah, sounds like fun

「要不要一起出去玩?」好哇,聽起來很有趣

Video games, you pass me a note

一起打電動,上課偷傳紙條

Sleeping in tents

一起露營過夜

 

It's nice to have a friend (Ooh)

有你這個朋友真好

It's nice to have a friend (Ooh)

有你這個朋友真好

 

Light pink sky, up on the roof

在屋頂上,看著粉色的天空

Sun sinks down, no curfew

太陽慢慢下山,不用擔心門禁

20 questions, we tell the truth

問對方好多問題,彼此坦誠相見

You've been stressed out lately, yeah, me too

你說最近壓力好大,我也是

Something gave you the nerve

你鼓起勇氣

To touch my hand

牽起我的手

 

It's nice to have a friend (Ooh)

能有你這個朋友真好

It's nice to have a friend (Ooh)

能有你這個朋友真好

 

Church bells ring, carry me home

教堂鐘響,你公主抱我回家

Rice on the ground looks like snow

地上的米粒,看起來好像雪

Call my bluff, call you "Babe"

你看穿我裝出來的堅強,我叫你「寶貝」

Have my back, yeah, every day

你一直都支持我

Feels like home, stay in bed

我好想待在家,和你躺在床上

The whole weekend

度過整個周末

 

It's nice to have a friend (Ooh)

能有你這個朋友真好

It's nice to have a friend (Ooh)

能有你這個朋友真好

It's nice to have a friend (Ooh)

能有你這個朋友真好

(Ooh)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 H102093 的頭像
    H102093

    Jean 療癒小站

    H102093 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()