這首歌描述的情境大概是

主角很心儀某個對象

但對方遲遲無法明確表態

因此主角表達自己的真心誠意

希望對方能夠放下畏懼、面對自己的感情

 

然而,歌名B.Y.S.(By Your Side)乍看之下是"陪在妳身邊"的意思

但其實也有bye"再見"的含意

暗示著如果對方再不做出決定

自己就要忍痛放下這段感情

(有股淡淡的哀傷)

 

不管怎樣

keshi 的音樂好療育啊~

快聽快聽!

 

keshi 12/15 台灣演唱會心得文,請點這:點我點我

 

 

 

 

 

keshi - B.Y.S. 中英歌詞

 

Said you tired of the distance

你說你厭倦與他的遠距戀愛

You tired of the fake love

厭倦與他的假情假愛

Say you don’t really miss him

說你一點都不想他

But I don’t really blame ya

我一點都不責怪你

Don’t need nobody else

妳說妳不需要任何人

Don’t need nobody help, mmm

不需要他人的幫助

You get it on your own

妳說妳自己能過得很好

So why you beside yourself?

但妳為何一定要孤身一人?

 

So afraid to give and take your pain

妳很害怕坦承、面對妳的痛苦

(Know better, but I pay no mind

(我懂妳,我並不介意

Get me inside ‘fore I go one time)

在我決意永遠離開妳前,快接受我吧)

So afraid to give your love away

妳很害怕付出妳的愛

(Know better but I pay no mind

(我懂妳,我並不介意

Get me inside ‘fore I go one time)

在我決意永遠離開妳前,快接受我吧)

 

You don’t gotta worry 'bout nothin'

妳不需要再擔憂

Baby girl, you know that I ain't leavin'

親愛的,我絕不會拋下你

Don’t cry, alright?

別哭,好嗎?

Don’t cry, alright?

擦乾眼淚,好嗎?

 

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

Baby, go make yo' mind, ahh

親愛的,下定決心吧

Say it’s gon' take some timе

我知道妳需要時間

Keep me 'round by your side, yeah (Uh)

讓我待在妳身邊吧

Say you wanna spеnd the night

說妳想和我共度夜晚

Then you all undecided (Ayy!)

但又反悔猶豫

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

 

Say you wanna talk til' the sunrise

妳說想和我聊到天明

I don’t really mind if we stayin' up

我完全願意和你熬夜

Say you got work, but it’s alright

妳又說要工作沒時間,但沒關係

Hope I make you feel a little better (Oh!)

我只希望能讓你心情變好

Singing you love songs

我為妳獻上情歌

Tell me I got you all wrong

妳卻說我會錯意

So you can run away

好逃避面對我們的感情

 

So afraid to give and take your pain

妳很害怕坦承、面對妳的痛苦

(Know better, but I pay no mind)

(我懂妳,我並不介意)

(Pull me close, love me not

(妳靠近我,卻說不愛我

When you low, hit me up, babe)

但妳若心情不好,請打給我)

So afraid to give your love away

妳很害怕付出妳的愛

(Know better but I pay no mind

(我懂妳,我並不介意

(Take your clothes, love me lots

(我不想要妳脫衣服,只希望妳愛我 (P.S.不太確定這句的意思)

On my phone, hit me up, babe)

親愛的,打給我吧)

 

You don’t gotta worry 'bout nothin'

妳不需要再擔憂

Baby girl, you know that I ain't leavin'

親愛的,我絕不會拋下你

Don’t cry, alright?

別哭,好嗎?

Don’t cry, alright?

擦乾眼淚,好嗎?

 

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

Baby, go make yo' mind, ahh

親愛的,下定決心吧

Say it’s gon' take some timе

我知道妳需要時間

Keep me 'round by your side, yeah (Uh)

讓我待在妳身邊吧

Say you wanna spеnd the night

說妳想和我共度夜晚

Then you all undecided (Ayy!)

但又反悔猶豫

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

Baby, go make yo' mind

親愛的,下定決心吧

 

You don't gotta wo- you don't gotta wo-

妳不需要再擔憂

Girl, you know that I- girl, you know that I-

我絕不會拋下你

You don't gotta wo- you don't gotta wo-

妳不需要再擔憂

Girl, you know that I- girl, you know that I-

我絕不會拋下你

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 H102093 的頭像
    H102093

    Jean 療癒小站

    H102093 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()