這首歌雖然很輕快

但Jean翻起來總覺得有股淡淡的哀傷

武漢肺炎帶來非常大的影響

封城、隔離讓許多家庭分隔兩地

Nick這首歌就是在敘述

自己一個人的生活讓他覺得自己像太空人

有人說美國總統大選完就沒事了

但沒那麼簡單

好好珍惜人生,希望能早日回到愛人的身邊

生在台灣的我們,真的非常幸運呢!

希望大家都能多陪陪家人&朋友&愛人&寵物~~~

 

 

 

Nick Jonas - Spaceman 中英歌詞

 

Houston, think we got some problems

報告中心,我們有狀況

Find somebody who can solve 'em

請快找人解決

I feel like a spaceman

我覺得自己就像太空人

I feel like a spaceman

就像太空人

TV tells me what to think

媒體想影響我的想法

Bad news, maybe I should drink

都是壞消息,也許我該來一杯

'Cause I feel like a spaceman

我覺得自己就像太空人

I feel like a spaceman

就像太空人

 

They say it's a phase, it'll change if we vote

大家說肺炎是暫時的,投票完就沒事了

And I pray that it will, but I know that it won't

我也希望如此,但內心知道情況不會改善

I'm a spaceman

我就像太空人

Yeah, I'm a spaceman

我就像太空人

And the numbers are high but we keep goin' down

患者人數節節升高,我們的心情直直落下

'Cause we ain't supposed to live with nobody around

我們沒辦法孤身生活

I'm a spaceman

我就像太空人

Yeah, I'm a spaceman

我就像太空人

 

And I'm talking to you

這首歌獻給所有人

But it never feels like it comes through

雖然感覺渡過不了這個難關

Out on my own, I'm a spacеman

我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

我就像太空人

From thе dark side of the moon

像是生活在月球黑暗的那側

I know that it's sad but it's true

哀傷,但必須接受現實

I'm tryna get home, I'm a spaceman

我會努力回家,現在的我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

就像太空人

Out on my own

孤身生活

 

Mask off minute I get home

一到家馬上脫口罩

All safe now that I'm alone

自己一人才真的安全

Almost like a spaceman

幾乎就像太空人

I feel like a spaceman

我就像太空人

Keep on thinking that we're close

努力幻想你就在我身邊

No drugs still an overdose

沒用毒品,你的幻影卻好真實(P.S.這句好難揣摩)

I'm in outer space, man

我就像在外太空

I feel like a spaceman

就像太空人

 

And I'm talking to you

這首歌獻給所有人

But it never feels like it comes through

雖然感覺渡過不了這個難關

Out on my own, I'm a spacеman

孤身一人,我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

我就像太空人

From thе dark side of the moon

像是生活在月球黑暗的那側

I know that it's sad but it's true

哀傷,但必須接受現實

I'm tryna get home, I'm a spaceman

我會努力回家,現在的我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

就像太空人

Out on my own

孤身生活

 

Hard times make you love the view

艱困時刻讓我們珍惜人生

Right now think I'm getting through

此時此刻,我想我已想通

Only way that I can

也只能如此

But I feel like a spaceman

但我還是覺得好像太空人

 

And I'm talking to you

這首歌獻給所有人

But it never feels like it comes through

雖然感覺渡過不了這個難關

Out on my own, I'm a spacеman

孤身一人,我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

我就像太空人

From thе dark side of the moon

像是生活在月球黑暗的那側

I know that it's sad but it's true

哀傷,但必須接受現實

I'm tryna get home, I'm a spaceman

我會努力回家,現在的我就像太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman

就像太空人

Out on my own

孤身生活

 

Don't wanna be alone

不想自己一人

Don't wanna be

不想要

Don't wanna be out on my own

不想獨自外出

Don't wanna be alone

不想自己一人

Don't wanna be

不想要

Don't wanna be out on my own

不想獨自外出

Spaceman

像個太空人

(Ooh, ooh, I'm a spaceman)

(我像個太空人)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 H102093 的頭像
    H102093

    Jean 療癒小站

    H102093 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()